E criză mondială de carne de pui (corectă, nu injectată), de cacao (deci şi de ciocolată), de natalitate, economică, de de toate. Şi acum şi de Alcantara, acel material similar pielii întoarse (cum îi spunem noi). Acum, dacă ai o maşină de 40-50.000 de euro şi nu ai alcantara înăuntru e ca şi cum ţi-ai lua apartament cu patru camere şi o singură baie. Nu are rost, nu accepţi aşa ceva. Cererea pentru alcantara ca material pentru finisaje în maşină a crescut cu 15% în ultimii 7 ani. Şi nu numai industria de maşini are nevoie de alcantara. Şi pe iachturi e o modă să ai alcantara şi în multe alte industrii.
Andrea Borgano, CEO-ul companiei italieneşti, a spus că a refuzat 20% din oportunităţile noi de afaceri pentru că fabrica nu poate acoperi toată cererea din piaţă. Compania poate produce azi 8.000 de km de material pe an. Alcantara este un material din poliuretan, poliester şi microfibră, care cântăreşte cu 50% mai puţin decât pielea clasică. Comenzile de alcantara pentru Europa reprezintă 60% din volumul total pe care îl fabrică Alcantara S.p.A în Italia. Cealaltă ţară cât un continent care cumpără 30% din producţia de alcantara, e China. Americanii cumpără restul. Nu vă speriaţi însă, alcantara nu moare aşa de pe o zi pe alta. CEO-ul a spus că va rezolva cererea mare cu o investiţie de 370 de milioane de dolari care va însemna dublarea capacităţii de producţie în următorii 5 ani.