Sigur că suntem fanii benzinei şi oarecum şi ai motorinei (fiecare cu ce-i place). Ne place mirosul de combustibil ars, pentru unii e un drog. Se aude frumos, se simte cu totul altfel, aşa am fost obişnuiţi. E greu să ne convingi că nu mai e bine să mâncăm pâine şi că ar fi sănătos pentru toată Planeta s-o înlocuiască de azi cu … orez. Aşa e cu maşinile cu motor cu ardere internă. Au existat 100 de ani şi brusc vor să ni le ia. Ecologiştii, producătorii, guvernele, toată lumea le vrea la raftul cu istorie. Lucrurile sunt însă nasoale şi ştim asta. Respirăm aer din ce în ce mai prost, murim din ce în ce mai mulţi din cauza poluării. Trebuie să lăsăm mofturile şi să ne ţinem unii pe ceilalţi în viaţă. Să fim responsabili şi să înţelegem că în primul rând, o facem pentru noi.
Maşinile electrice nu sunt soluţia, ci sunt singura soluţie. Împreună cu alte metode colective de transport, chiar mai eficiente raport număr de călători transportaţi – energie consumată. Da, costurile sunt încă mari pentru că piaţa pentru maşini electrice e mică. Vă daţi seama ce înseamnă sub 1% la nivel mondial? Adica 99% dintre maşini sunt pe benzină, motorină GPL şi GNC, restul de 1% sunt hibride şi electrice. Cam asta e proporţia şi în Europa. Stephen Hawking, renumitul om de ştiinţă care s-a stins ieri, ne-a lăsat cu ameninţarea încălzirii globale. Nu până la 250 de grade Celsius cu ploi de acid sufluric, dar cu o reală ameninţare pe care trebuie să o luăm în seamă.
Când vezi un clip în care doi tipi entuziaşti ies prima oară cu Tesla la plimbare, e ca şi când ai vedea pe cineva că-şi scoate prima oară iPhone-ul din cutia aia albă imaculată. O vrei pe loc. E un gadget mişto, curat, impecabil. Primul test al unuia dintre tipii care şi-a luat maşina asta e să vadă ce se întâmplă când rămâne cu bateria pe 0, când în bord îi afişează că maşina se opreşte ACUM dacă nu o tragi într-o staţie de încărcare.
Suprinderea lor a fost că deşi bateria era afişată gol-goluţă în bord, ei au ajuns totuşi cu maşina la încărcat. Acolo s-au distrat cel mai bine. Au sunat la dealer-ul care le-a vândut-o şi l-au rugat să comande maşina prin aplicaţie. Dealer-ul a ridicat prin aplicaţie capota, a deschis portbagajul, a deschis maşina şi chiar a dat un claxon. Impresionant şi un pic înfricoşător când ştii că un “oricine” se poate juca de minune cu maşina ta. Inclusiv cu comenzi atunci când conduci. Nu mai sună atât de bine, nu?
" target="_blank">VIDEO TESLA FĂRĂ BATERIE, COMANDATĂ PRIN APLICAŢIE
Autor Alexandru Banu