Engineering Explained vine cu alt sfat util de mare complexitate. Chiar este mai complexă treaba decât ne aşteptam. Ultimul tip de folii protectoare pentru maşină sunt o inginerie în 3 straturi. Primul strat e un adeziv care fixează folia pe maşină. Al doilea este stratul subţire de poliuretan care atenuează şocurile mecanice. Al treilea şi vedeta celor trei straturi este magic.
În primul rând e transparent şi le protejează pe primele 2. Dar cum o face? În materialul video – trebuie să aveţi răbdare – băieţii care fac experimentul îl freacă ba cu perii de sârmă, ba cu alte obiecte abrazive. Şi apar zgârieturile, clar vizibile. Acum vine minunea. Nu sunt zgârieturi, ci un fel de – hai să-i zicem – mototoliri ale acestui ultim strat. Se văd ca zgârieturile, dar sunt nişte deformări elastice ale stratului, care rezistă la temperatura normală de afară. În momentul încălzirii, folia de la suprafaţă îşi revine, acele şanţuri milimetrice percepute ca zgârieturi îşi recapătă amplasamentul iniţial în ansamblul foliei protectoare. În video aveţi un tutorial şi explicaţii complete despre acest film protector.
Sursă Engineering Explained (Youtube)