TOP 8 metode neconvenţionale de a repara caroseria fără să strici vopseaua

Autor: Marius Vișan 25 apr. 2017 Utile
TOP 8 metode neconvenţionale de a repara caroseria fără să strici vopseaua

La cât de aglomerat este Bucureştiul, şi la cum suntem obligaţi să ne parcăm maşinile, este foarte posibil ca oricând să ne alegem cu o îndoitură pe caroseria maşinii. Dacă implică chituire şi revopsire, repararaţiile într-un service specializat ne poate costa câteva sute de lei. În funcţie de gravitatea loviturii există câteva metode neconvenţionale prin care puteţi rezolva problema. Iată opt dintre ele.

1. Desfundătorul pentru chiuvetă

Pentru a fi siguri de reuşită, se umezeşte desfundătorul şi suprafaţa afectată, după care se trage în mod repetat până când partea înfundată revine la forma iniţială. 

2. Apa fierbinte 

Această metodă se aplică în special pentru părţile din plastic, bara din faţă sau cea din spate. Se toarnă apă fierbinte pe zona îndoită iar zona afectată se va dilata şi înmuia, făcând posibilă manevrarea cu uşurinţă. 

3. Uscătorul de păr şi aerul comprimat

O altă metodă mai puţin cunoscută este utilizarea uscătorului de păr şi a aerului comprimat. Aceasta se bazează pe accelerarea fenomenului de dilatare şi comprimare rapidă şi se aplică atât pe zonele de plastic, cât şi pe cele metalice pentru îndoituri uşoare. 

4. Gheaţa carbonică

Gheaţa carbonică, cunoscută şi sub denumirea de gheaţă uscată, este o formă solidă a dioxidului de carbon. Aceasta este excelentă pentru repararea îndoiturilor. Metoda este extrem de simplă. Veţi aplica gheaţă carbonică pe zona afectată până când suprafaţa va reveni la forma iniţială.

5. Aspiratorul

Cu un aspirator suficient de puternic, puneţi furtunul pe suprafaţa deformată şi trageţi uşor până când aceasta revine la forma iniţială; 

6. Pistolul cu silicon şi cuie

Pentru a folosi aceasta metodă aveţi nevoie de pistol cu silicon, cuie şi bucăţi de lemn. Tăiaţi câteva bucăţi de lemn (cozi de mătură), introduceţi apoi un cui până la jumătate şi aplicaţi silicon pe capătul celălalt, după care lipiţi pe maşină acea parte. 

7. Levierul 

Aveţi nevoie de un levier, a cărui capăt a fost învelit în prealabil într-o cârpă sau alt material moale. Reparaţia se face prin împingerea levierului cu zona învelită pe îndoitura de pe maşină până când aceasta revine la forma iniţială. Să nu faceţi greşeala de a lovi caroseria cu levierul, deoarece aceasta se poate deforma în sens invers şi vă veţi alege astfel cu o problemă mai mare decât cea pe care doreaţi să o rezolvaţi iniţial; 

8. Kitul cu ventuze

Ultima metodă este folosirea unui kit cu ventuze, dovadă că imaginaţia şoferilor nu are limite când vine vorba de rezolvarea unei probleme la maşină cu costuri cât mai reduse. Reparaţia se face prin fixarea  suportului cu cele două ventuze şi rotirea în sens invers vizavi de zona afectată, până când suprafaţa îndoită a revenit la forma iniţială.

Sursă: Adevarul.ro


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide