Discul de ambreiaj este o componentă a maşinii care se uzează atât din cauza deselor opriri şi porniri pe care şoferii sunt nevoiţi să le facă, cât şi a neştiinţei sau ignoraţei acestora. Problema nu ar fi atât de dureroasă dacă nu s-ar transforma în costuri mari cu reparaţia. Partea bună este că ele pot fi evitate.
Când vorbim de ambreiaj problemele grave intervin atunci când stratul de fricţiune se uzeaza şi discul începe să patineze. Funcţionarea normală presupune ca discul de ambreiaj să se rotească simultan cu ansamblul volanta-placă de presiune şi să transmita total miscarea de roţatie către roţi.
Primul semn că ambreiajul nu funcţionează corect este creşterea bruscă a turaţiei motorului. Pentru a evita uzura prematură este indicat ca ambreiajul să fie acţionat numai când situaţia o cere. Aşteptarea la semafor cu pedala apăsată esta una din modalităţile de a-i face rău ambreiajului. O alta solutie ar fi evitarea stilului sportiv de a conduce.
Cea mai frecventă greşeală este neridicarea completă a ambreiajului la schimbările de trepte. A existat un caz în care proprietarul s-a prezentat la service cu ambreiajul uzat deşi circulase cu el mai puţin de 10.000 de km. Asta pentru că nu ridica complet piciorul de pe ambreiaj, astfel l-a frecat până l-a distrus.
Cuplarea şi decuplarea ambreiajului devine greoaie atunci când cele două părţi ale ambreiajului nu se separă total şi astfel cutia se afla în imposibilitatea de a înlatura diferenţele de tensiune dintre pinioanele de mişcare.
Cand observaţi astfel de probleme, este recomandat să schimbaţi kit-ul de ambreiaj, asta vă poate scuti de alte probleme mai mari care pot apărea pe termen lung.