„Călcăiul lui Ahile” în cazul decapotabilelor este reprezentat de rigiditatea structurii. Producătorii de autovehicule trebuie să compenseze lipsa plafonului prin rigidizarea celorlalte puncte-cheie ale cadrului – care, de cele mai multe ori, face ca versiunea decapotabilă să fie mai grea decât cea cu acoperiş fix.
Cei de la ADAC au efectuat câteva teste „de sezon” cu câteva dintre modelele decapotabile disponibile în Europa. „Victimele” au fost Opel Cascada, Peugeot 308 CC, Renault Mégane CC şi Volkswagen Golf Cabrio.
Cele patru modele au fost supuse testului de rostogolire, iar rezultatele au adus câteva surprize. Volkswagen Golf Cabriolet a suferit deformări serioase ale montantului A, în timp ce „sistemul de pretensionare al centurilor de siguranţă a intervenit leneş pentru a ţine pasagerii ţintuiţi în scaune.” Decapotabila Golf a primit calificativul „Suficient”.
Opel Cascada şi Renault Mégane CC s-au bucurat de calificativul „Bine”. „Scaunele din faţă de la Opel s-au înscris în parametri satisfăcători în raport cu deformarea montantului A. Locurile din spate au avut de câştigat în testele statice şi active, dovedind un grad mare de siguranţă.
Deformările pe care le-a suferit Peugeot 308 CC nu au fost exagerat de mari, însă sistemul de pretensionare al centurilor de siguranţă nu s-au mişcat suficient de repede. Cu toate acestea, spaţiul vital post-accident a fost apreciat de ADAC, 308 CC fiind cel mai bine cotat la capitolul „siguranţă pentru ocupanţii locurilor din faţă”.
Sfatul specialiştilor nemţi este generalist, oricât de sigură se prezintă decapotabila ta: coboară scaunul cât de mult poţi – evident, fără a-ţi compromite vizibilitatea.
sursa: ADAC