Principiul aplicat de inginerii japonezi pentru noul sistem Smart Rearview Mirror este unul extrem de simplu: oglinda retrovizoare interioară este transformată într-un mic display, pe care sunt afişate imagini de la o cameră plasată în spate.
Astfel, imaginile cu monitorizarea traficului din spate sunt mai clare (tetierele, bagajele sau pasagerii din spate nu mai obturează vizibilitatea), ba chiar se poate merge mai departe, eliminându-se unghiul mort.
Prin softuri performante, se poate rezolva şi problema orbirii din cauza farurilor prea puternice ale celor din spate, de exemplu, iar inginerii japonezi vorbesc despre diverse alte aplicaţii – de exemplu folosirea imaginilor într-un sistem integrat de tipul ”black box” (informaţiile fiind folosite ulterior, în caz de accident, pentru elucidarea situaţiei din trafic).
Ceva îmi spune că japonezii s-au inspirat din jocurile video…
Noul sistem Smart Rearview Mirror urmează să fie testat pe modelul de curse Nissan ZEOD RC, care va alerga la Le Mans 24h. Însă, până la echiparea maşinilor de serie cu noul gadget, mai rămâne de surmontat o problemă: legislaţia.