Volvo a participat la dezvoltarea unei noi tehnologii de stocare a energiei electrice pentru automobile, tehnologie care ar putea duce la dispariţia bateriilor convenţionale din maşini.
După trei ani de teste a fost prezentat un nou material compus din fibră de carbon, răşini de polimeri, „baterii nanostructurate” şi „supercondensatoare electrice” care ar putea permite panourilor de caroserie ale maşinilor să funcţioneze ca unităţi de stocare a energiei electrice.
Acest nou material poate fi construit astfel încât să înlocuiască anumite părţi ale unei maşini. Noua tehnologie a fost prezentată pe un Volvo S80 prototip care are capota portbagajului şi o componentă din plastic de sub capota motorului construite din acest nou material compozit.
Oficialii Volvo susţin că doar capota portbagajului are potenţialul de a furniza suficientă energie electrică pentru a permite înlăturarea bateriei convenţionale din maşinile de stradă. De asemenea, suedezii sunt de părere că dacă o maşină electrică ar folosi această nouă tehnologie, atunci greutatea ar scădea cu peste 15%.
Mai mult, bucata de material amplasată sub capota S80-ului de test a permis integrarea unei bare stabilizatoare şi eliminarea bateriei pentru sistemul start-stop.
Ca şi cum nu era de ajuns, materialul compozit se încarcă mai rapid decât bateriile normale, e mai rezistent, mai uşor şi pe deasupra mai e şi pliabil. La fel ca în cazul unei maşini hibride plug-in, bateriile pliabile pot fi încărcate de la o priză de perete sau de sistemul de recuperare a energiei din frânare.
Proiectul, care e finanţat de Uniunea Europeană, include alţi nouă participanţi, iar Volvo e singurul producător de maşini. Scopul a fost de a găsi alternative la bateriile mari, scumpe şi grele care echipează maşinile electrice şi hibride din ziua de azi.