LEXUS IS: 5 stele Euro NCAP
Noua generaţie a berlinei japoneze premium de clasă medie trece cu brio testele Euro NCAP, Lexus IS primind fără emoţii cele 5 stele. Berlina japonezilor a primit un scor foarte mare pentru protecţia pasagerilor la impactul lateral, considerat cel mai periculos.
Protecţia asigurată copiilor este şi ea la un nivel înalt, modelul Lexus surprinzând păcut şi la nivelul protecţiei pietonilor, capota activă asigurând un plus de siguranţă pentru capetele pietonilor în cazul unui impact nedorit.
Cel mai mic punctaj a fost primit în domeniul sistemelor de asistenţă: deşi Lexus IS e o maşină ”burduşită” cu sisteme electronice dintre cele mai moderne, inginerii Euro NCAP au depunctat berlina japonezilor pentru lipsa… limitatorului de viteză.
Mazda6: 5 stele Euro NCAP
Modelul de clasă medie Mazda6 obţine fără probleme cele cinci stele Euro NCAP, primind un punctaj general similar cu al lui Lexus IS. În privinţa protecţiei pasagerilor, scorul a fost foarte bun, dar maşina japoneză a fost depunctată de inginerii Euro NCAP din cauza portierei şoferului, nefixată corespunzător în urma impactului.
Şi la capitolul protecţiei copiilor maşina japoneză stă foarte bine, dar şi aici inginerii Euro NCAP au depunctat Mazda6 din cauza contactului dintre capul manechinului corespunzător unui copil de 3 ani şi centura de siguranţă. Protecţia asigurată pietonilor e suficient de bună, maşina fiind depunctată doar pentru profilarea părţii din faţă a capotei.
În ce priveşte sistemele electronice de siguranţă, Mazda6 primeşte un calificativ foarte bun, per ansamblu berlina japonezilor arătându-se foarte sigură, la înălţimea aşteptărilor clienţilor acestui segment.
Mitsubishi Space Star: 4 stele Euro NCAP
Noua citadină Mitsubishi Space Star primeşte doar 4 stele Euro NCAP (la fel ca Dacia Sandero, de exemplu), dar acest rezultat nu trebuie privit pesimist.
Mica japoneză dovedeşte un nivel de siguranţă foarte bun pentru pasageri, atât adulţi, cât şi copii. Din cauza dimensiunilor reduse ale maşinii, măsurătorile au arătat un nivel de protecţie doar satisfăcător în zona picioarelor şoferului, însă micul Space Star s-a comportat excelent la testul de coliziune laterală.
În ce priveşte protecţia copiilor, maşina a fost depunctată doar pentru că indicaţiile privind deconectarea airbagului pentru pasager au fost considerate neclare. Space Start s-a comportat surprinzător de bine şi la capitolul protecţie a pietonilor, atât spoilerul frontal, cât şi capota fiind bine gândite.
Din păcate, inginerii Euro NCAP au depunctat drastic maşina japoneză la capitolul sisteme de siguranţă, deşi, din perspectiva siguranţei generale oferite pasagerilor, Space Star stă foarte bine. Astfel, lipsa unui sistem de atenţionare a necuplării centurilor din spate, precum şi lipsa unui limitator de viteză au dus, în final, la obţinerea a doar 4 stele, Mitsubishi Space Star ratând la limită cele 5 stele Euro NCAP.
Opel Adam: 4 stele Euro NCAP
Modelul life-style de clasă mini al germanilor obţine şi el doar 4 stele Euro NCAP în această sesiune de teste. Din cauza gabaritului foarte redus, singurul ”călcâi al lui Ahile” al lui Opel Adam în domeniul protecţiei pasagerilor ţine de impactul lateral cu un stâlp (cel mai solicitant test), în urma căruia s-au înregistrat rezultate mai slabe la nivelul pieptului manechinului din scaunul şoferului.
În cazul copiilor, protecţia generală este, din nou, bună, dar indicaţiile inginerilor Euro NCAP au arătat valori cam mari la nivelul pieptului celor două manechine din scaunele de copii plasate în spate. În ce priveşte protecţia pietonilor, Opel Adam este penalizat doar în zona montanţilor frontali şi a bazei parbrizului.
Capitolul sistemelor electronice este foarte bine cotat de inginerii Euro NCAP, dar acesta nu e un lucru care să-i confere micului Opel Adam 5 stele, micile probleme la nivelul protecţiei pieptului pasagerilor, precum şi lacunele ţinând de protecţia pietonilor ducând la pierderea unei stele.
Toyota Corolla: 5 stele Euro NCAP
Noua generaţie a berlinei familiste japoneze reuşeşte să obţină cele 5 stele Euro NCAP fără emoţii, ba chiar se poate lăuda cu cel mai bun punctaj din această sesiune.
În ce priveşte protecţia pasagerilor adulţi şi copii, nu au apărut probleme, Toyota Corolla înregistrând rezultate foarte bune. Şi la capitolul protecţie a pietonilor japoneza se prezintă bine, dar a pierdut puncte din cauza porţiunii din faţă a capotei, care poate afecta pelvisul în cazul impactului cu un pieton.
În domeniul sistemelor de siguranţă, Corolla a fost depunctată doar pentru lipsa unui limitator de viteză. În final, Toyota Corolla demonstrează că este o berlină de familie foarte sigură în segmentul său.