Maşinile de clasă compactă premium se adresează unei clientele mai tinere, pentru care factorul buget contează mai mult.
Audi A3 e veteranul, cea de-a treia generaţie punând la bătaie o experienţă bogată. BMW Seria 1, ajuns la a doua generaţie, rămâne fidel tracţiunii spate, o curiozitate în acest segment – ba, mai mult, în cazul nostru plusează cu xDrive. Volvo V40 l-a avut ca precursor pe C30, în timp ce noul A-Class rupe total legătura cu precedentele „A”-uri, devenind o compactă premium get-beget.
De la o compactă premium vrei să te reprezinte în primul rând vizual. Deci designul e hotărâtor
Aşadar, o formaţie plină de vedete, fiecare pregătită să-şi arate virtuozitatea şi atuurile în faţa unui public foarte variat. Un public pentru care contează extrem de mult aspectul maşinii. Şi asta deoarece clientul de compacte premium vrea să fie reprezentat cât mai fidel de maşina sa.
Cei mai pragmatici şi care vor să fie luaţi în serios este foarte probabil să fie tentaţi de Audi A3 Sportback, care, în afara farurilor suficient de individualizate, mizează pe un stil discret, german. Silueta de semibreak ascunde reale calităţi practice, teutonul având cel mai mare portbagaj, dar oferind şi cam cel mai bun spaţiu pentru toţi pasagerii.
Audi A3 Sportback mizează pe o combinaţie de sobrietate şi tinereţe, fiind o compactă în general discretă. Ascunde însă multe surprize plăcute
Şi Volvo V40 cochetează cu impresia de semibreak, dar într-o formă mult mai fluidă, ba chiar voluptuoasă, dacă mă gândesc la stopurile originale şi la hayonul neobişnuit. Faţă de A3, pare mai efeminat, dar plusează la capitolul eleganţă şi rafinament. În mod ciudat, are portbagajul cel mai mic faţă de ceilalţi trei competitori, un compromis cauzat de înclinarea puternică a lunetei, ceea ce ne duce puţin spre ideea de coupé-hatch.
Nimic de reproşat lui Volvo V40 în privinţa designului, inspiră multă eleganţă şi caracter. E pentru amatorii de bun gust, fără discuţie
V40 este contracarat serios la capitolul aspect de A-Class, care vine cu un stil fresh, tineresc, dinamic şi mult mai fluid decât mă aşteptam de la o maşină germană. Are ceva de-a face cu un client teoretic pe nume Hans… Adică un client tânăr, energic, pentru care Mercedes-Benz a decis să se reinventeze.
Fără îndoială, Mercedes A-Class „steals the show”, având un aspect elaborat şi plăcut. Pachetul AMG e un adevărat bonus
Nu consider avantajoasă caroseria albă, deoarece A-Class merită o culoare cât mai tinerească. În schimb, pachetul AMG vine cu o tuşă serioasă de sportivitate şi agresivitate, suficient cât să-l facă pe A-Class să arate a bad boy.
Nu la fel de mult ca Seria 1, care, mai ales cu pachetul estetic M, mă duce puţin cu gândul spre un hooligan căruia îi stă mintea doar la „push the pedal to the metal”. Din acest punct de vedere, agresivitatea lui Seria 1 e aşa cum trebuie, maşina având o capotă lungă şi o cabină dusă mult înspre spate.
Nici măcar pachetul M nu reuşeşte să sporească atractivitatea lui BMW Seria 1, care se bazează pe alţi aşi din mânecă
Însă, dacă ne raportăm la celelalte trei modele de faţă… ei bine, Seria 1 cam are nevoie urgentă de o restilizare a părţii frontale, precum şi a stopurilor, ansamblul nepărând suficient de cizelat.
Filosofiile diferite ale celor patru „menestreli” sunt clare şi când te aşezi în spatele volanului – PE PAGINA URMĂTOARE