Moto Guzzi Sport 1200

Autor: Andrei Nan 01 nov. 2006 Motociclete noi

Ciclistica

Cadrul şi suspensiile sunt derivate din cele ale lui Breva. De fapt, derivate este puţin spus, acestea fiind importate cu minime modificări. Astfel, unghiul de înclinare a furcii a scăzut la 25º faţă de cele 25,3º cât avea la Breva, iar asta a dus la scăderea ampatamentului cu 10 mm. Se speră astfel o creştere a manevrabilităţii pentru un comportament mai sportiv pe trasee puternic virajate. Poziţia de pilotaj nu ar trebui să fie diferită faţp de surata sa, înălţimea şeii fiind identică, iar poziţia scăriţelor pare şi ea neschimbată. Singura modificare ar putea apărea de pe urma schimbării ghidonului din aluminiu turnat cu unul din ţeavă de oţel.

Pentru o mai bună funcţionare a suspensiei faţă, jamblele furcii au fost tratate antifricţiune cu TiN (nitrat de titan) şi au primit dispozitive ce permit reglarea amortizării la compresie şi revenire. Amortizorul spate dispune de un sistem ergonomic de reglare a pretensionării şi de reglaj pentru caracteristica de amortizare la revenire. Bascula monobraţ din aluminiu îndeplineşte şi funcţia de tunel cardanic.

Jantele cu trei braţe sunt fabricate din aluminiu şi sunt „încălţate” cu penuri de 120/70 pentru faţă şi 180/55 pentru spate, ambele cu diametru de 17”. Roata frontală este echipată cu o pereche de disuri crenelate, cu diametrul de 320 mm, deservite de o pereche de etriere Brembo cu patru pistoane. Pe spate, un imens disc de 298 mm fructifică la maxim avantajele transmisiei cardanice. Opţional, se poate adăuga un dispozitiv antiblocare de tip ABS, caz în care se renunţă la discurile crenelate în favoarea unor discuri convenţionale.

Pentru că vobim despre o motocicletă italiană, nu putem omite designul. Aspectul agresiv al lui Sport 1200 este dat în primul rând de micul carenaj al farului (schimbat şi acesta cu unul mai agresiv). Sistemul de evacuare schimbat contribuie în egală măsură la aspectul sportiv al motocicletei. Pentru a definitva imaginea unui naked pur-sânge, opţional se poate monta un ornament pentru locul pasagerului, care transformă Sport 1200 într-un monopost.

Tot la capitolul opţionale se înscrie şi kitul racing (neomologat pentru drumuri publice), care include prelucrări ale chiulasei, o nouă cartografiere a ECU-ului, un sistem de evacuare „2 în 2” fără catalizator şi două conuri de aspiraţie care înlocuiesc filtrul de aer.

Pentru cei care vor vedea în Sport 1200 un nomad, va exista un kit pentru bagaje.

Preţul anunţat în Italia pentru Sport 1200 este cu puţin peste 12.000 euro, cu numai 600 de euro mai mult decât Breva 1100.

În micuţul orăşel italian, se năştea acum 85 de ani unul dintre
cele mai „grele” nume din istoria motociclismului. Pe 15 martie
1921, prin alianţa dintre armatorul genovez Emanuele Vittorio
Parodi şi Carlo Guzzi, un fost coleg de aviaţie pasionat de
motociclete, se înfiinţa „Società Anonima Moto
Guzzi”.

Încă de la început, Moto Guzzi s-a remarcat
prin modele avangardiste şi caracterizate de performanţe uimitoare
pentru acele vremuri. În 1919, înainte ca firma să fie fondată
oficial, Carlo Guzzi construia un prototip propulsat de un motor
monocilindric de 500 cmc cu distribuţie OHC şi patru supape. Acesta
nu avea să rămână singurul model revoluţionar din istoria mărcii,
mărturie stând numeroasele victorii pe care Moto Guzzi le-a obţinut
până la mijlocul anilor ’50. Atunci avea să înceapă o perioadă mai
puţin fastă pentru Moto Guzzi, vulturul din Mandello del Lario
fiind răpus de automobilul popular şi trecând la producţia de
motociclete mici şi ieftine.

În
1967 apare, precum un Phoenix renăscut din propria cenuşă, o nouă
motocicletă. V7 marchează debutul unei noi ere pentru italieni. Cea
mai importantă cracteristică a acestui model era motorul V2 răcit
cu aer, operă a ilustrului inginer Giulio Cesare
Carcano.

Aproape 40 de ani mai târziu, V2-ul răcit cu
aer şi cu arbore longitudinal reprezintă blazonul neoficial al
casei italiene, propulsând mai toate modelele ieşite de atunci din
Mandello del Lario.

Considerat a fi adevăratul succesor al lui
V7, V11 Sport şi-a încetat existenţa în 2004 şi nu puţini au fost
aceia care au plâns dispariţia lui din oferta dealerilor
Guzzi.

Breva este o motocicletă modernă, dar nu are
nici pe departe farmecul lui V7 Sport şi a succesorilor săi,
lipsindu-i aspectul de muscle-bike.

Pentru
cei care regretau disperiţia dinastiei „Sport”, Moto Guzzi a
preg
ătit o surpriză: modificând pe ici pe colo, în punctele
importante, o Breva, italienii au scos un model cu o identitate
nouă, dar care preia din ADN-ul lui V7 Sport acele gene care o
făceau o motocicletă specială.

Propulsor

Propulsorul lui Sport 1200 este preluat direct de la Norge,
touringul lansat anul trecut. Pentru că, vorbind despre un Guzzi,
este inutil să amintim configuraţia motorului, vom spune doar că
acesta păstrează distribuţia OHV cu tije, culbutori şi două supape
pentru fiecare cilindru.


Alimentarea acestuia se face prin injecţie electronică de benzină,
Moto Guzzi fiind unul dintre pionierii acestui sistem de
alimentare. Puterea maximă oferită de motorul de 1.151 cmc este de
95 CP la 7.800 rpm, iar cuplu maxim de 100 Nm este atins la numai
6.000 rpm. Sunt practic aceleaşi performanţe ca şi în cazul lui
Norge dar motorul va avea de împins doar 229 kg, cu 17 mai putin
decât cea mai uşoară variantă a
touringului.

Cutia de viteze amplasată longitudinal în continuarea motorului
dispune de 6 trepte, iar transmisia finală se face prin cardan.
Pentru a reduce recţiile nedorite ale acestuia la schimbările de
sarcină, a fost conceput un nou sistem de transmisie-suspensie.
Denumit CARC (Cardano Reattivo Compatto), acesta a apărut prima
dată pe Breva 1100 şi a primit aprecieri unanime din partea presei
de specialitate.



Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide