Că Mazda MX-5 este unul dintre cele mai populare roadstere din lume, nu mai este o surpriză. Însă noua generaţie este propusă, de acum, şi într-o variantă cu hardtop escamotabil.
Interesant este faptul că cele două variante ale MX-5 (cu softtop şi hardtop escamotabil) vor fi produse în paralel, nefiind vorba de o întoarcere totală către spiritul coupe-cabrio. Sub aspect tehnic, în afara soluţiei adoptate pentru acoperiş, nu se schimbă nimic. Acelaşi interior, aceeaşi caroserie şi acelaşi motor de 2,0 litri şi 160 CP, singurul disponibil deocamdată.
Acoperişul retractabil este format din două segmente metalice, care asigură un timp foarte scurt pentru trecerea de la o stare de „agregare” la alta: doar 12 secunde. Adoptarea acestui plafon a dus la o creştere a masei totale cu 37 kg, în parte şi datorită ranforsărilor suplimentare. Deşi acestea contribuie la creşterea rigidităţii, centrul de greutate se găseşte acum mai sus, ceea ce a impus mici modificări la nivelul suspensiilor: arcuri mai tari şi bară stabilizatoare mai groasă. În schimb, repartiţia maselor pe punţi a rămas tot 50:50, ceea ce promite un comportament de apreciat.
Capacitatea portbagajului nu a fost sacrificată, având aceeaşi valoare ca în cazul variantei cu acoperiş textil. Practic, acoperişul metalic, atunci când este pliat, a dus doar la suprimarea spaţiilor de depozitare din spatele scaunelor. Ca şi până acum, două persoane se pot bucura de un interior plăcut şi simplu, care inspiră calitate şi sportivitate.
Oficialii Mazda se aşteaptă ca această nouă variantă de caroserie să atingă 60% din cererile pentru MX-5 în Europa. Deocamdată, motorizarea de 1,8 litri nu a fost luată în calcul, rămânând apanajul variantei cu acoperiş textil, care, astfel, rămâne printre cele mai accesibile roadstere de pe piaţă.