Pentru al treilea an consecutiv, Toyota rămâne lider absolut în topul Interbrand Best Global Green Brands. În plus, podiumul TOP 50 general este ocupat doar de mărci auto, iar jumătate din numele din primele zece locuri sunt din domeniul auto.
Iată clasamentul celor mai eco mărci auto (în paranteze, locul ocupat în TOP 50 branduri):
Ford este brandul auto care a evoluat cel mai mult, faţă de clasamentul din 2012 urcând 13 poziţii şi devansând Honda. De asemenea, Nissan reuşeşte un salt considerabil, de 16 locuri, devansând BMW şi Volkswagen. Hyundai, în schimb, pierde teren, coborând 17 poziţii, grupul coreean mulţumindu-se doar cu evoluţia foarte bună a lui KIA.
Principial, specialiştii Interbrand realizează un raport între promisiunile companiilor ţinând de protejarea mediului şi percepţia consumatorilor. Ceea ce înseamnă că, în fiecare an, cei de la Interbrands realizează sondaje exhaustive pe zeci de mii de clienţi din numeroase ţări, rezultatele ajutând companiile să-şi focuseze strategiile.
În ce priveşte domeniul auto, Toyota, Ford şi Nissan au avut de câştigat mult în domeniul imaginii eco, datorită accentului pus pe inovaţie şi depăşirii limitelor impuse de regulamente.
Dacă în cazul Toyota notorietatea familiei Prius este deja normală, cei de la Nissan sunt avantajaţi de modelul Nissan Leaf, care a depăşit deja bariera de 50.000 de exemplare produse, în timp ce Ford a făcut mari progrese în domeniul downsizing, pe lângă programul ambiţios de maşini electrice, demarat cu Ford Focus Electric.