[vezi galeria multimedia a zilei de vineri 30 nov. 2007]
[vezi galeria multimedia a zilei de sâmbătă 1 dec. 2007]
[vezi galeria multimedia a zilei de duminică 2 dec. 2007]
Pe platoul de pe pârtia de la Măţău au fost amenajate două circuite de trial, pentru cele două secţiuni, open şi extrem. Parcurse "la picior", într-o primă etapă, nu păreau că vor pune probleme participanţilor, deşi iarba îngheţată şi câteva pante abrupte au ridicat semne de întrebare.
Încă de la startul probei de trial la secţiunea open, spectatorii şi participanţii au realizat că organizatorii le-au pregătit un traseu foarte tehnic şi destul de dificil. Mai ales că, după primele două-trei treceri, pământul a devenit foarte alunecos, iar depunctările au început să se ţină lanţ, participanţii ieşind frecvent din limitele traseului. Dacă pentru motociclete şi quaduri, trialul la open a decurs lejer, multe dintre maşini au avut probleme, participanţii apreciind eronat dificultatea traseului.
Din nefericire pentru categoria open, startul pe traseul de trial de la secţiunea extrem a atras aproape toţi spectatorii. Primele care au trecut au fost ATV-urile, care nu au întâmpinat probleme – mulţi dintre cei prezenţi la faţa locului se temeau că vom asista doar la o întrecere banală.
Însă toată lumea a subapreciat capcanele aderenţei, ceea ce s-a văzut încă de la prima maşină care a atacat prima urcare dificilă – deşi aveau un G-Class, echipajul cu numărul 12 nu a reuşit să urce din prima această pantă înşelătoare, fiind nevoie de avânt mai mare. Lecţie aplicată de colegii de pe maşina cu numărul 14, care a reuşit să treacă de obstacol după multe derapări pe pământul alunecos. Alt punct sensibil a fost panta abruptă din finalul probei, a cărei aderenţă foarte redusă le-a venit de hac multor maşini, nevoie să apeleze la troliu pentru a reuşi să ajungă sus.
Una dintre maşinile care a făcut spectacol a fost Patrolul cu numărul 3. În primul rând, s-a chinuit foarte mult pentru urcarea primei pante, iar la un moment dat era să alunece peste cei câţiva reprezentanţi ai presei, care surprindeam evoluţia maşinii dintr-o poziţie nu tocmai ferită de pericole. După ce ne-am risipit ca potârnichile, sub privirile amuzate ale publicului, maşina a reuşit, într-un final, să găsească soluţia optimă, ajungând în vârful colinei, urmată la scurt timp de coechipierii de pe maşina cu numărul 4.
Din nefericire pentru cei din Patrol, ultima pantă abruptă le-a jucat feste, maşina alunecând în lateral şi răsturnându-se spectaculos – însă publicul a intervenit rapid, i-a pus înapoi pe patru roţi, iar maşina a reuşit la următoarea încercare să depăşească obstacolul, doar cu mici deteriorări ale caroseriei şi… orgoliului celor din ea. Totuşi, coechipierii de pe Mitsubishi Pajero au avut nevoie de troliu pentru a ajunge la final. Pentru toată lumea, dar mai ales pentru participanţi, devenea clar că traseul nu era nicidecum uşor, cum crezuseră toţi la început, "defrişarea" ierbii scoţând la iveală terenul bolovănos şi alunecos.
Surprizele nu s-au oprit aici. Prima urcare a probei de trial a început să fie atacată în forţă, desprinderea de la sol a maşinilor fiind extrem de spectaculoasă, dar prea puţin eficientă. După derapări şi piruete demne de balerine, Range Rover-ul cu numărul 2 a avut nevoie de troliere, la fel ca şi G-ul cu numărul 11. Echipajul acestuia din urmă, însă, a apreciat greşit o trecere alunecoasă spre finalul cursei, ceea ce a avut ca urmare alunecarea şi răsturnarea maşinii în vale, din fericire doar câţiva metri, oprindu-se în nişte copaci.
Accidentul nu s-a soldat cu victime (maşinile de la categoria extrem fiind pregătite după normele FIA de securitate), însă operaţiunile de scoatere a maşinii din situaţia respectivă au necesitat foarte mult timp, în parte şi din cauza mulţimii adunate ca la circ. Astfel, deşi nu eram nici la jumătatea competiţiei, deja spectacolul şi adrenalina erau asigurate de două incidente majore. Care nu aveau să fie ultimele.
Următorii concurenţi s-au luptat şi ei cu urcuşurile alunecoase, Toyota cu numărul 5 fiind la un pas de a repeta "performanţa" Patrolului răsturnat mai devreme pe ultima pantă, însă cel de la volan a gestionat rapid situaţia, iar coechipierii de pe G-ul cu numărul 6 au intervenit rapid cu troliul. De fapt, în final, acest echipaj (cu maşinile 5 şi 6) a obţinut cel mai bun timp, în faţa echipajului cu numerele 18 şi 19, cu ambele maşini G-Class preparate extrem.
Ultimul eveniment auto al acestui concurs l-a reprezentat deraparea şi răsturnarea Jeep-ului Wrangler condus de şeful BGS, care a repetat, practic, comportamentul G-ului cu numărul 11. Din nou, nimeni nu a avut de suferit serios, cel de la volan având nevoie de un bandaj pentru zgârieturile de pe mână, însă maşina a fost destul de serios avariată, reparaţiile caroseriei urmând a fi destul de costisitoare.
În finalul probei de trial au intrat motocicliştii, care s-au descurcat mult mai bine decât cei pe patru roţi. Cea mai notabilă întâmplare rămâne "zborul" unei motociclete de sub fundul pilotului, chiar în finalul probei, pe ultimul urcuş, în timp ce alţi doi au căzut de pe motocicletele lor, însă au continuat imediat drumul. Cel mai bine s-au descurcat quadurile Polaris, care au parcus traseul imperturbabil şi demonstrând viabilitatea acestui tip de vehicule în teren foarte greu.
În zilele următoare, pe site-ul www.offroadromania.com vor fi publicate rezultatele etapei de la Câmpulung, cât şi cele ale Campionatului Naţional de Off-Road. Până atunci, ne bucurăm că ProMotor a fost partenerul media principal al acestei competiţii, una dintre cele mai pline de adrenalină şi pasiune dintre sporturile cu motor, nu doar la noi în ţară. Cât de curând, promotor.ro vă va pune la dispoziţie şi imaginile video filmate la faţa locului, pentru a putea fi mai aproape de senzaţiile acestei etape.
[vezi galeria multimedia a zilei de vineri 30 nov. 2007]
[vezi galeria multimedia a zilei de sâmbătă 1 dec. 2007]
[vezi galeria multimedia a zilei de duminică 2 dec. 2007]