Legislaţia auto din China a fost updatată recent, calitatea producţiei fiind mult mai bine controlată, iar organismele guvernamentale au dreptul să ceară rechemări în service şi să aplice amenzi usturătoare.
Volkswagen, pentru care piaţa auto chineză e o adevărată mină de aur graţie boom-ului de vânzări de maşini noi din ultimii ani, este primul constructor mare care are de suferit de pe urma noilor modificări legislative.
În urma unei campanii media, s-a descoperit că există probleme la maşinile echipate cu cutii automate DSG cu 7 trepte, produse pe plan local. Autorităţile chineze au emis un ordin pentru VW China de rechemare a maşinilor cu probleme, după ce au înregistrat peste 10.000 de pângeri din partea clienţilor şi au realizat studii tehnice cu echipe de experţi.
Prin urmare, Volkswagen a rechemat în service-urile din China un număr de peste 384.000 de unităţi, problema afectând 21 de modele, printre care Volkswagen Golf, Passat, Touran, Bora şi Scirocco, Audi A3 şi Skoda Octavia, maşini cu ani de fabricaţie mergând până în 2008.
Deşi oficial nu s-a emis nici o cifră privind costurile reparaţiilor, firma de consultanţă LMC Automotive a ajuns la concluzia că suma totală ar putea depăşi 600 de milioane de dolari (adică aproape o jumătate de miliard de euro). În condiţiile în care profiturile companiei germane în China s-au cifrat la aproape 4 miliarde de euro în 2012, această cheltuială nu poate fi trecută cu vederea.
Firma de consultanţă, însă, afirmă că Volkswagen China a vândut circa 680.000 de maşini cu potenţiale defecte la cutia DSG, deci rechemările ar putea fi mult mai numeroase. Pe de altă parte, multe dintre ele ar putea intra în categoria ”verificări de rutină”, în urma deciziei din mai 2012 a companiei VW, de a creşte garanţia acestori cutii DSG de la 2 la 10 ani.
Deşi nu s-au înregistrat victime sau accidente cauzate de defecţiunile cutiilor DSG (vibraţii, întreruperea transmisiei, probleme la pornire sau chiar creşterea inexplicabilă a vitezei), firma de consultanţă Synergetics Ltd. afirmă că această rechemare va afecta imaginea VW în China. Unul dintre efecte ar putea fi reorientarea multor clienţi spre modelele din import, deoarece încrederea în cele produse pe plan intern va scădea drastic.