TÜV Report are deja o tradiţie de 40 de ani, primele astfel de rapoarte statistice privind defecţiunile maşinilor controlate cu ocazia inspecţiilor periodice apărând din 1972.
În ce priveşte TÜV Report 2013, vorbim despre controalele efectuate între iulie 2011 şi iunie 2012, pe un număr de circa 8,1 milioane de maşini aflate în circulaţie în Germania. Deci o bază de date uriaşă, care oferă o imagine suficient de concludentă pentru un număr de 222 de modele dintre cele mai cunoscute.
Fiind vorba despre inspecţii tehnice periodice, specialiştii TÜV împart maşinile pe categorii de vechime: între 2 şi 3 ani, între 4 şi 5 ani, între 6 şi 7 ani, între 8 şi 9 ani, respectiv între 10 şi 11 ani. Astfel că devine mai simplu de verificat ce potenţiale defecţiuni poate avea o maşină de o anumită vechime.
Inginerii TÜV fac un rezumat al fiecărei verificări tehnice, în care evidenţiază, în primul rând, tipurile de defecţiuni constatate, grupate pe 7 categorii:
În final, pentru un anumit model dintr-o anumită categorie de vechime, se obţine o anumită medie de defecţiunilor constatate, considerată în procente. Cu cât acest procent este mai mic, cu atât modelul respectiv promite o fiabilitate mai bună, cel puţin în teorie.
În cazul TÜV Report 2013, numărul de maşini controlate a fost mai mare cu 4,2% faţă de TÜV Report 2012, ceea ce se reflectă şi într-o uşoară creştere a procentului de defecţiuni constatate, de la 19,7% (TÜV Report 2012) la 20% (TÜV Report 2013).
În schimb, defecţiunile mici sunt mai puţine, scăzând de la 26,3% (TÜV Report 2013) la 24,9% (TÜV Report 2012). De asemenea, procentul maşinilor fără nici o defecţiune constatată la controlul tehnic este şi el mai bun: 55,1% (TÜV Report 2013) faţă de 53,9% (TÜV Report 2012).
În continuare, topurile celor mai fiabile modele, respectiv ale celor cu cele mai multe defecţiuni, în funcţie de categoriile de vechime – pe paginile următoare.