Chevrolet a prezentat a şaptea generaţie a modelului Corvette cu o zi înainte de premiera mondială, care va avea loc la Salonul Auto Detroit 2013. Chevrolet Corvette C7 marchează 60 de ani de la debutul primului Corvette, în 1953, şi este al treilea model din seria Corvette care poartă numele Stingray.
Chevrolet Corvette C1 şi Corvette C7
La exterior, noul Corvette C7 Stingray rupe tradiţia stopurilor rotunde sau rotunjite, care au fost prezente pe toate generaţiile modelului până acum, şi vine cu un set blocuri optice cu linii ascuţite, inspirate din designul adoptat pe modelul Camaro. O altă noutate este apariţia celui de-al doilea geam lateral.
Indiciul care ne arată că americanii nu au uitat cum să fie extravaganţi este dat de cele patru ţevi de eşapament poziţionate central în partea de jos a barei de protecţie spate.
Noul Corvette are un acoperiş care poate fi demontat, ceea ce înseamnă că este o semidecapotabilă (targa top). Toată maşina este construită din materiale cât mai uşoare cu putinţă. Şasiul este din aluminiu, capota motorului este din fibră de carbon, iar aripile, uşile şi panourile laterale din spate sunt din materiale compozite (care de obicei înseamnă, de fapt, plastic).
Interiorul a avut parte şi el de o actualizare substanţială. Potrivit oficialilor Chevrolet, materialele folosite la interior includ „fibră de carbon reală, aluminiu şi piele naturală cusută manual”. Consola centrală este orientată către şofer şi include un ecran cu diagonala de opt inci pentru sistemul multimedia, iar instrumentele de bord clasice au fost înlocuite cu un alt monitor, tot de opt inci.
Conform Chevrolet, folosirea materialelor cu greutate redusă a permis obţinerea unui raport de greutate faţă/spate de 50/50, ceea ce ar trebui să aibă ca rezultat o ţinută de drum exemplară.
Sub capota lui C7 Stingray stă un motor V8 nou-nouţ de 6,2 litri care dezvoltă 450 CP şi 610 Nm şi care încorporează tehnologii precum injecţia directă şi un sistem avansat de ardere. Toată această putere este trimisă către roţile din spate prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şapte viteze. Noua cutie vine cu o tehnologie numită Active Rev Matching, care anticipează selectarea unei trepte de viteză şi ajustează turaţia motorului pentru a obţine o schimbare perfectă de fiecare dată.
Pe lângă cutia de viteze manuală cu şapte trepte va fi disponibilă şi o cutie automată cu şase rapoarte.
În comparaţie cu SRT Viper, datele tehnice ale noului Corvette nu sunt chiar impresionante, deoarece Viper-ul are sub capotă un V10 de 8,4 litri care dezvoltă 640 CP şi un cuplu de 814 Nm.
Chevrolet va oferi, însă, pentru Corvette C7 Stingray un pachet denumit Z51 Performance Package, care vine cu un diferenţial spate controlat electronic cu alunecare limitată, un sistem de răcire integrat pentru frâne, diferenţial şi transmisie, precum şi un pachet aerodinamic care îmbunătăţeşte stabilitatea la viteze ridicate.
Noul Chevrolet Corvette C7 Stingray va fi construit în fabrica General Motors din Bowling Green, Kentucky, Statele Unite ale Americii şi va ajunge la dealeri în a doua jumătate a anului 2013.
Video noul Chevrolet Corvette C7: