Noul Renault Fluence facelift – o imagine mai atractivă pentru sedanul compact

Autor: Dan Vache 15 nov. 2012 Prezentări

Încă de la lansarea din 2010, Renault Fluence a venit cu o imagine diferită de a lui Megane 3, deşi practic vorbim de versiunea sedan a compactei franţuzeşti. Acum Fluence este primul din gamă care primeşte un facelift în noul stil inaugurat de conceptul DeZir şi pe care îl regăsim pe noul Clio.

Un facelift care e cu atât mai interesant cu cât nu are nici o legătură cu recenta restilizare a ”Fluence-ului coreean”, Samsung SM3. Aşa încât noul Fluence facelift, inaugurat tot la Salonul Auto de la Istanbul, ca şi fratele mai mic Renault Symbol, promite să facă furori în segmentul sedanurilor compacte.

Atenţia este imediat atrasă de partea frontală cu o puternică identitate de marcă, unirea farurilor printr-o grilă îngustă dominată de sigla Renault conferindu-i lui Fluence facelift o imagine impozantă, dar şi elegantă. Cel din urmă atribut este subliniat de spoilerul redesenat, locaşurile proiectoarelor de ceaţă fiind dotate şi cu luminilede poziţie cu LED-uri.

Deoarece efectul părţii frontale este foarte puternic, designerii Renault nu au mai simţit nevoia să intervină cu modificări în alte părţi ale maşinii, aşa încât spatele maşinii rămâne acelaşi – ceea ce nu e nicidecum o problemă, deoarece Fluence arată acum unitar şi fluid, conform denumirii.

Interiorul lui Renault Fluence facelift nu a fost modificat la capitolul design – doar butoanele instalaţiei multimedia sunt schimbate, pentru o ergonomie mai bună. În rest, faceliftul promite o creştere a calităţii materialelor din habitaclul lui Fluence, precum şi opţiuni noi pentru tapiţerii.

În gama de grupuri motopropulsoare ale lui Fluence îşi face apariţia un nou motor pe benzină 1.6 16V de 115 CP, combinat cu o generaţie nouă de cutie automată cu variaţie continuă, X-Tronic CVT. Pe lângă avantajul unei funcţionări silenţioase, această propunere înseamnă şi un consum de numai 6,4 litri/100 km, respectiv emisii CO2 mai mici cu 15%, de 149 g/km.

În funcţie de piaţa de desfacere, Renault Fluence facelift va fi disponibil şi cu dCi-ul de top de 1,6 litri şi 130 CP, care promite doar 4,6 litri/100 km şi 119 g/km emisii CO2.

În ce priveşte nivelul de dotări, Fluence facelift are dreptul la sistemul Renault R-Link, care încorporează sistemul de navigaţie şi funcţiile pentru telefonie, alături de comenzile de conectivitate pentru device-urile dedicate muzicii. Pe lângă asta, unele dotări pot fi regăsite acum standard în nivelurile de echipare superioare.

Noul Renault Fluence facelift va fi fabricat tot în uzina Renault din Turcia, de la Bursa, urmând a fi pus în vânzare pe piaţa turcă de la începutul lui 2013. Tot atunci, Fluence facelit va ajunge şi pe piaţa din România, ocazie cu care vor fi comunicate şi preţurile noii versiuni.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide