BMW X1 – Informaţii oficiale

Autor: Dan Vache 29 iul. 2009 Prezentări

În premieră, caracteristicile şi calităţile atât de specifice pentru un model BMW X sunt disponibile la un automobil premium şi în segmentul compact. BMW X1 se lansează pe piaţă cu obiectivul declarat de a oferi "Plăcerea de a conduce", atât de specifică pentru BMW, cu un nou standard de calitate şi în acest segment al pieţei. Cel mai nou membru al familiei de modele BMW X se distinge prin versatilitate, performanţe sportive şi agilitate supremă în mediul urban şi nu numai. Cu acest stil şi această apariţie, BMW X1 reprezintă epitomul eleganţei plină de încredere, al funcţiei sofisticate şi al caracterului stilat şi modern.

Cu o tehnologie superioară a transmisiei, care include şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, şi cu un interior care atrage prin caracterul modern şi variabil, BMW X1 oferă calităţile ideale pentru o mobilitate cu adevărat versatilă, care asigură o experienţă autentică a condusului.

Poziţia ridicată a scaunelor şi designul cockpitului orientat către conducător îmbunătăţesc experienţa emoţională a condusului. Materialele de calitate, suprafeţele cu contururi sofisticate şi BMW iDrive, disponibil în combinaţie cu unul dintre sistemele opţionale de navigaţie, accentuează încă de la început caracterul premium al modelului BMW X1.

În spate, compartimentul spaţios oferă trei scaune de dimensiuni normale. Prin rabatarea spatarului, care este împărţit în trei secţiuni şi al cărui unghi este reglabil, conducătorul şi pasagerii beneficiază de o creştere a volumului portbagajului de la 420 litri până la 1.350 litri. Numeroasele facilităţi de stocare şi compartimentele  adaugă un plus de funcţionalitate şi de valoarea practică, în timp ce acoperişul panoramic- disponibil opţional – asigură un sentiment şi mai generos de spaţiu.

BMW X1 stabileşte un nou standard pentru plăcerea condusului în segmentul compact premium. Beneficiind de BMW EfficientDynamics, modelul oferă şi un echilibru unic pentru un SAV între performanţe şi economia de carburant în cadrul segmentului modelelor BMW X.

BMW X1 se lansează pe piaţă cu un motor pe benzină, cu şase cilindri, şi trei versiuni diesel, cu patru cilindri. Propulsorul cu şase cilindri dispuşi în linie se află în echiparea modelului BMW X1 xDrive28i, dispune de un carter din aliaj de magneziu şi aluminiu, are gestiune a supapelor VALVETRONIC şi dual-VANOS, iar puterea maximă pe care o oferă este de 190 kW/258 CP. BMW X1 xDrive23d are în echipare motor diesel ce dezvoltă 150 kW/204 CP şi dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo şi de injecţie directă common-rail. Motorul diesel din echiparea modelului BMW X1 xDrive20d furnizează 130 kW/177 hp, iar cel de la versiunea BMW X1 xDrive 18d are 105 kW/143 CP, ambele beneficiind de injecţie directă common-rail, precum şi de turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei. Aceste motoare sunt disponibile şi pentru modelul BMW X1 sDrive20d şi BMW X1 sDrive18d, echipate cu tracţiune spate, oferind un consum mediu în ciclul de testare EU de numai 5,2 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de 136 grame per kilometru – cea mai eficientă şi mai economică opţiune pentru o plăcere a condusului plină de spontaneitate.

Designul caroseriei: sportivitate versatilă, eleganţă plină de încredere.
Caracteristicile de condus ale modelului BMW X1 combină agilitatea superioară cu sportivitatea versatilă cu siguranţă, aceste caracteristici reies şi din designul noului model. În acelaşi timp, eleganţa plină de încredere, atât de specifică pentru BMW X1, formează o potrivire perfectă cu funcţiile generale moderne. Partea frontală, cea laterală şi spatele maşinii se continuă cursiv una în cealaltă, liniile frapante şi puternice creează o conexiune finală şi stilată între diferitele elemente ale caroseriei.

Cu o lungime de 4,45 metri, acest model cu cinci uşi se evidenţiază clar din orice unghi ca un membru cu drepturi depline al gamei BMW X, în ciuda dimensiunilor caroseriei mult reduse faţă de modelele BMW X6, BMW X5 sau BMW X3. Pasajele roţilor, conturate rectangular, garda la sol mărită, protecţia discretă din partea inferioară şi grila verticală specifică mărcii BMW simbolizează calităţile robuste ale noului model, în timp ce ampatamentul ce măsoară 2,76 metri şi luneta cu înclinaţie mică creează proporţii fine şi extinse care dovedesc caracterul sportiv al noului BMW X1. Acest caracter sportiv reiese şi din excelentele caliăţi aerodinamice ale noului model care sunt evidenţiate şi de coeficientul de rezistenţă aerodinamică de 0,32 pentru BMW X1 sDrive20d, BMW X1 xDrive18d şi BMW X1 sDrive18d.

Prin paraşocul puternic şi musculos şi grila specifică pentru BMW care se integrează armonios in caroserie, partea frontală reprezintă o prezenţă puternică încă din primul moment. Pasajele roţilor – deosebit de evazate – şi capota motorului, puternic profilată prin liniile sale de contur care se prelungesc înspre grilă, conferă modelului BMW X1 o apariţie deosebit de puternică şi musculoasă.

Tăiate abrupt în partea de sus, farurile duble rotunde – din nou ceva specific mărcii -, împreună cu banda de lumini ce accentuează lăţimea maşinii, creează o prezenţă aparte şi un aspect concentrat. Zona adiacentă, tridimensională, serveşte pentru o accentuare suplimentară a conturului farurilor.

Proiectoarele de ceaţă, poziţionate foarte sus şi mult spre exterior, sunt integrate în bara de protecţie. În cele din urmă, sub prizele largi de aer, protecţia inferioară – de culoare argintie – confirmă încă o dată faptul că avm de-a face cu un model BMW X veritabil sub orice aspect.

Imaginea laterală a noului BMW X1 este caracterizată de trei linii frapante. Linia de contur de la nivelul mânerelor uşilor creşte uşor către spate şi interacţionează cu linia pragurilor, care urcă încet pentru a crea o formă dinamică ascuţită. Între acestea, o linie de caracter deosebit de expresivă adaugă o amprentă specială prin curgerea progresivă – iniţial coboară, apoi urcă uşor, după care urmează o ascensiune dinamică înspre pasajul roţilor din spate.

Această linie de caracter continuă în vecinătatea grafică a "buclei Hofmeister", atât de specifică pentru BMW, la baza montantului C, linia şi grafica geamurilor formând o unitate optică care conferă modelului BMW X1 un aspect agil şi compact. Pasajele roţilor denotă putere, în timp ce liniile orizontale accentuează lăţimea spatelui deosebit de elaborat. Suprafeţele individuale şi secţiunile caroseriei sunt caracterizate de volume uşor rotunjite, în timp ce mănunchiul de stopuri, de forma literei L, este reinterpretat prin linii abrupte, aproape zimţate. Ca şi farurile sau secţiunea spate a geamurilor laterale, panoul de stopuri este înconjurat la exterior de o zonă care adaugă contururilor un plus de dinamism. În cele din urmă, placa de protecţie inferioară – de culoare argintie – este o dovadă a caracterului robust pe care îl are zona din spate a modelelor din gama BMW X.

Echiparea opţională X Line, disponibilă la noul BMW X1, oferă o amprentă particulară de stil şi clasă, prin intermediul inserţiilor din barele faţă, respectiv spate – finisate în culoarea caroseriei -, încrustaţii similare în pragurile laterale şi o bară de culoarea echipării ce separă orizontal priza de aer. De asemenea ca opţiune, şinele pentru acoperiş vin, în acest caz, într-o nuanţă specială de argintiu.

Designul interior: sofisticat, modern, funcţional, generos.
Elementele grafice pline de expresie puternică, suprafeţele generoase şi liniile dinamice oferă interiorului o apariţie cu adevărat sportivă şi tinerească. Panoul de instrumente este subdivizat de linii orizontale ce creează o structură specială care se continuă în panourile uşilor care, prin accentuarea lăţimii maşinii, sporeşte sentimentul de spaţiu generos. Afişajul de control, de la sistemul opţional de control iDrive, are o finisare într-un stil inovator, care se combină fin şi armonios în panoul de bord.

Poziţia ridicată a scaunelor, atât de specifică pentru modelele BMW X, asigură un acces convenabil şi confortabil în orice moment. Vizibilitatea generală optimizată a condiţiilor de trafic din jurul maşiniiin oferă conducătorului un sentiment convingător de supremaţie. Acesta este îmbunătăţit de privirea sa care este îndreptată înspre panoul de bord, curbat uşor spre în faţă.

Designul special al consolei centrale şi al zonei panoului de bord din jurul cockpitului oferă o reinterpretare potrivită a orientării spre conducător, o altă caracteristică a mărcii BMW. Primul punct este acela că, prin aspectul special şi prin configurare, consola centrală separă spaţiul conducătorului de cel al pasagerului din faţă. Controlul pentru aer condiţionat şi sistemul audio sunt uşor înclinate către conducător, în timp ce bara de echipare, de culoare contrastantă, curge din secţiunea inferioară a panoului de bord, înconjoară panoul de instrumente, inclusiv habitaclul în parte de sus, pentru a forma o unitate completă, sigură şi fiabilă pentru orientarea privirii conducătorului către şosea.

BMW X1 dispune de o varietate de şapte nuanţe pentru caroserie. În schimb, interiorul este finisat în culori puternice şi naturale, varietatea de nuanţe disponibile oferind clientului libertatea de a-şi personaliza automobilul în funcţie de stilul său individual.

Ca o alternativă la tapiţeria scaunelor, finisată standard în stofă Elektra, există posibilitatea de a opta între stofă Median într-un desing sport, cu dungi şi piele Nevada. Apoi, clientul are posiblitatea de a opta pentru nu mai puţin de şapte variante coloristice şi cinci linii de echipare, ceea ce conferă maşinii fie o amprentă sportivă, modernă şi extrovertită, fie una elegantă.

O altă caracteristică specială este pachetul Cool Elegance Design disponibil la BMW X1, ce include elemente deosebite precum scaunele sport în tapiţerie de piele în nuanţă Oyster, precum şi inserţii cu lemn Bright Wave. În acest caz, secţiunea inferioară a panoului de instrumente şi consola centrală vine tot în nuanţă Oyster.

O gamă largă de spaţii deschise de depozitare, sertare şi suporturi de pahare, aflată pe consola centrală, precum şi compartimentele mari de pe uşi cu suporturi integrate pentru cutii subliniază caracterul funcţional al modelului BMW X1. Prin dimensiunile generoase, bancheta oferă un spaţiu confortabil pentru trei pasageri. Ca un avantaj suplimentar, interiorul gamei BMW X1 poate fi reconfigurat uşor şi rapid astfel încât să fie îndeplinite toate cerinţele de transport. Încărcarea este uşoară şi convenabilă prin hayonul mare, deschiderea largă a compartimentului de bagaje şi pragul inferior de încărcare, chiar şi în cazul obiectelor voluminoase. Unghiul spătarului poate fi reglat în numeroase poziţii cu până la 31o, iar când acesta este în poziţie verticală (poziţie Cargo), capacitatea compartimentului de bagaje creşte de la 420 la 490 litri.

Prin împărţirea în raportul 40:20:40, spătarul banchetei oferă mai multe posibilităţi şi configuraţii de încărcare: prin rabatarea numai a părţii centrale, spre exemplu, conducătorul şi pasagerii se bucură de beneficiile unei zone mari care permite încărcarea a doi saci de golf, cu dimensiunea de 46 de ţoli, a patru perechi de schiuri sau a două plăci de snowboard. Pe de altă parte, prin rabatarea completă a spătarului, capacitatea portbagajului ajunge la un volum incredibil de 1.350 litri.

Motoarele: eficienţă şi dinamică de neegalat în segment
Modelele BMW X oferă o caracteristică aparte în ceea ce priveşte "Plăcerea de a conduce" atât de specifică mărcii. BMW X1 combină această experienţă cu un nivel al eficienţei de neegalat în acest segment. Spre exemplu, BMW X1 sDrive20d şi BMW sDrive18d sunt primele automobile de acest gen care au emisii sub nivelul de 140 grame CO2 per kilometru în ciclul de testare EU, iar celelalte versiuni ale gamei se evidenţiază şi ele prin echilibrul incredibil de bun dintre plăcerea condusului şi economia de combustibil, asigurat de motoarele care dispun de cea mai eficientă tehnologie şi, bineînţeles, de strategia BMW EfficientDynamics care utilizează soluţii revoluţionare combinate în cel mai strălucit mod la fiecre model. Cele mai bune exemple sunt recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration), aerodinamica optimizată, pneurile cu rezistenţă redusă la ruliu, diferenţial cu comportament optimizat de încălzire, precum şi unităţi auxiliare ce sunt operate şi controlate inteligent pentru a optimiza consumul de energie, cum ar fi pompa electrică de combustibil sau compesorul detaşabil de aer condiţionat.

Modelele cu transmisie manuală vin echipate cu funcţia Auto Start Stop şi cu indicator al punctului de schimbare a vitezelor.

Sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive prezintă un nou distribuitor al puterii cu eficienţă optimizată, iar motorul din echiparea BMW X1 xDrive28i dispune de o pompă de ulei controlat electronic.

De asemenea, toate versiunile gamei BMW X1 îndeplinesc standardele EU5 în ceea ce priveşte emisiile.

Performerul acestui segment este, bineînţeles, BMW X1 xDrive28i cu motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce furnizează o putere maximă de 190 kW/258 CP la 6.600 rpm. În schimb, cuplul maxim al acestui propulsor cu capacitatea de 3,0 litri este de 310 Newton-metri, ce poate fi menţinut constant pe o plajă a turaţiilor cuprinsă între 2.600 şi 3.000 rpm.

Dispunând de bloc motor din aliaj de magneziu şi aluminiu, control al supapelor VALVETRONIC complet variabil şi reglaj infinit al camelor dual-VANOS, acest motor se evidenţiază prin masa redusă, funcţionarea liniară şi performanţele la turaţii ridicate caracteristice unui propulsor BMW cu şase cilindri, precum şi performanţe optimizate la turaţii joase.

BMW X1 xDrive28i accelerează până la 100 km/h, cu start de pe loc, în numai 6,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 205 km/h (230 km/h cu reglajul opţional de mare viteză). Eficienţa motorului cu şase cilindri, împreună cu o gamă variată de tehnologii ce reduc atât consumul de combustibil, cât şi emisiile, furnizează un consum mediu în ciclul de testare EU de numai 9,4 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de 219 grame per kilometru.

Propulsorul diesel cu patru cilindri, cu BMW TwinPower Turbo şi a patra generaţie de injecţie directă common-rail, din dotarea modelului BMW X1 xDrive23d combină, în cea mai impresionantă manieră, cuplul şi forţa de tracţiune cu eficienţa superioară. Cu o capacitate de 2,0 litri, motorul cu carter complet din aluminiu dezvoltă o putere maximă de 150 kW/204 CP la o turaţie de 4.400 rpm şi oferă un cuplu maxim de 400 Newton-metri pe o plajă a turaţiilor cuprinsă între 2.000 şi 2.250 rpm. Tehnologia Variable Twin Turbo, care pune în funcţiune turbocompresorul mic chiar de la început – la simpla atingere a acceleraţiei – şi un al doilea, mai mare, când sarcina este mai mare, asigură un răspuns promt şi o furnizare liniară a puterii atunci când este nevoie. Piezoinjectoarele ce operează la o presiune de până la 2.000 bar transformă injecţia carburantului într-un proces deosebit de exact.

BMW X1 xDrive23d accelerează până la 100 km/h în 7,3 secunde şi atinge o viteză maximă de 205 km/h (223 km/h cu reglajul opţional de mare viteză). Aceste perfomanţe sportive vin împreună cu un consummediu înciclul de testare EU de numai 6,3 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de 167 grame per kilometru.

Un turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei şi injecţia directă common-rail cu piezoinjectoare generează o presiune maximă de 1.800 bar, ceea ce permite celui de-al doilea motor diesel cu patru cilindri, disponibil la gama BMW X1, să ofere o putere maximă 130 kW/177 CP la o turaţie de 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 350 Newton-metri, ce poate fi menţinut constant între 1.750 şi 3.000 rpm. De asemenea cu o cilindree de 2,0 litri, motorul diesl cu carter complet din aluminiu de la BMW X1 xDrive20d asigură o acceleraţie, de la 0 la 100 km/h, în 8,4 secunde, în timp ce modelul BMW X1 sDrive20d atinge aceeaşi viteză într-un interval de numai 8,1 secunde. Viteza maximă în fiecare caz este de 205 km/h. La modelele care sunt echipate cu reglajul opţional de mare viteză, plafonul maxim al vitezei este de 213 km/h pentru BMW X1 xDrive20d, respectiv de 218 km/h pentru BMW X1 sDrive20d.

Economia de combustibil şi gestiunea emisiilor sunt absolut impresionante la ambele modele: consumul mediu în ciclul de testare EU este de 5,8 litri/100 kilometri la BMW X1 xDrive20d şi la un nivel şi mai remarcabil, 5,3 litri/100 km, pentru BMW X1 sDrive20d. Nivelul corespunzător al emisiilor CO2 este de 153, respectiv 139 grame per kilometru.

Versiunea motorului diesel cu patru cilindri, ce dezvoltă 105 kW/143 CP, de la BMW X1 xDrive18d şi BMW X1 sDrive18d oferă o intrare şi mai economică în lumea fascinantă a modelelor BMW X. Încă o dată, acest propulsor vine echipat cu injecţie directă common-rail şi turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, care furnizează un maxim al cuplului de 320 Newton-metri pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.750 şi 2.500 rpm şi care atinge puterea maximă la 4.000 rpm. BMW X1 xDrive18d accelerează până la 100 km/h, cu start de pe loc, în 10,1 secunde, BMW X1 sDrive18d execută acelaşi exerciţiu în 9,6 secunde. În schimb, viteza maximă este de 195, respectiv 200 km/h.

Consumul mediu, în ciclul de testare EU, pentru modelul BMW X1 xDrive18d este de 5,7 litri/100 kilometri, iar plafonul emisiilor CO2 este de 150 grame per kilometru. În cele din urmă, BMW X1 sDrive18d stabileşte un record în ceea ce priveşte gestiunea emisiilor, cu unconsum mediu de 5,2 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de numai 136 grame per kilometru.

Atât BMW X1 xDrive28i, cât şi BMW X1 xDrive23d vin, în echiparea standard, cu o transmisie automată cu şase trepte. Aceasta este disponibilă, opţional şi pentru BMW X1 xDrive20d .

Caracteristicile sportive ale transmisiei se pot atribui în special conexiunii directe cu motorul, care închide ambreiajul imediat după demaraj. Transmisia urmăreşte chiar şi mai mică variaţie a acceleraţiei, cu reaţie rapidă şi timpi de schimbare reduşi. În schimb, retrogradarea a mai mult de o treaptă nu durează mai mult decât trecerea directă în viteza următoare, graţie transmisiei care se modifică direct în raportul potrivit. În cele din urmă, funcţia Steptronic a transmisiei automate permite conducătorului să schimbe vitezele manual atunci când doreşte.

BMW xDrive: transmisie integrală inteligentă în premieră în segmentul compact
Prin oferirea unei distribuţii variabile a puterii de tracţiune între puntea faţă şi cea spate, transmisia integrală permanentă BMW xDrive îmbunătăţeşte agilitatea maşinii şi tracţiunea pe suprafeţele dificile. Graţie calităţilor supreme ale sistemului, BMW este cel mai de succes producător din lume în ceea ce priveşte modelele cu tracţiune integrală din segmentul premium. Acum, această transmisie integrală inteligentă este disponibilă în premieră şi la un automobil din clasa compactă.

Prin funcţionarea cu un divizor de putere, cu ambreiaj multidisc controlat electronic, xDrive distribuie forţa de tracţiune în cel mai potrivit mod şi în dozajul exact către axul care oferă cea mai bună aderenţă la drum.

Transmisia integrală este conectată la DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilităţii) şi la gestiunea motorului, care în cazul gamei BMW X1 detectează imediat, graţie senzorilor de la roţi, chiar şi cea mai mică tendinţă de patinare. În fracţiuni de secundă, sistemul este capabil să varieze raportul distribuţiei de putere chiar înainte ca o roată să înceapă să patineze, ceea ce contracarează într-un timp scurt orice tendinţă de caracter supravirator sau subvirator.

În viraje, un plus de putere este transmis către puntea spate pentru a face maşina mai agilă şi pentru a se evita subvirarea. Apoi, la ieşirea din viraj, BMW xDrive revine imediat la reglajele de bază pentru a furniza un cuplu şi o putere de tracţiune optime pentru acceleraţie.

Chiar şi în cele mai dificile condiţii, distribuţia puterii de tracţiune prin intermediul xDrive asigură în orice moment o stabilitate optimă. DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilităţii) intervine numai atunci când intervenţia xDrive nu este suficientă.

DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilităţii) de la BMW X1 cuprinde nu doar funcţia ABS (antiblocarea frânelor), Dynamic Brake Control (Controlul Dinamic al Frânelor) şi CBC Cornering Brake Control (Controlul Frânelor în Viraje), ci şi DTC Dynamic Traction Control (Controlul Dinamic al Tracţiunii). Ultima funcţie uşurează misiunea conducătorului de a demara pe zăpadă şi nisip, permiţând roţilor să patineze uşor şi ridică nivelul de intervenţie al sistemului.

La modelul BMW X1 xDrive28i, DSC dispune în plus şi de Dry Braking (uscarea frânelor pentru pentru o pregătire optimă de funcţionare în fiecare moment) când carosabilul este umed, Fading Compensation (compensare a forţei de frânare atunci frânele sunt supraîncălzite) şi Start-Off Assistant (asistare la demaraj).

Disponibil ca opţiune în combinaţie cu reglajul sport pentru modelele xDrive – de asemenea o facilitate opţională -, Performance Control permite un dozaj şi mai precis al frînelor şi menţine un echilibru superior al cuplului, ceea ce contracarează efectiv chiar şi cea mai mică tendinţă de caracter subvirator, mai ales în virajele dinamice. Imediat ce roţile faţă încep "să împingă" excesiv la ieşirea din viraj, roata interioară din spate este încetinită de controlul DSC, orice pierdere a puterii de tracţiune suferită în acest proces fiind compensată de o creştere a fluxului de putere ce este transmis către roţi.

Agilitate supremă şi siguranţă generală asigurate de tehnologia modernă a suspensiei şi de structura solidă a caroseriei
Caracterizate de o agilitate superioară, precizie şi supremaţie, comportamentul şi performanţele gamei BMW X1 rezultă direct din standardul ridicat al tehnologiei suspensiei, precum şi din structura solidă şi stabilă a caroseriei. În partea din faţă, modelele cu tracţiune integrală dispun de ax cu braţ de împingere cu dublă legătură, BMW X1 sDrive20d şi BMW X1 sDrive18d dispun de ax din aluminiu, cu dublă legătură. În combinaţie cu puntea spate cu cinci braţe disponibil la toate modelele, acesta asigură un echilibru optim al performanţelor sportive şi al confortului în orice moment.

Direcţie hidraulică, cu pinion şi cremalieră, este completată de o asistare deosebit de exactă a puterii. Versiunea Servotronic, disponibilă ca opţiune la toate modelele cu tracţiune integrală, permite un standard şi mai ridicat de manevrabilitate liniară şi fără efort.

Frânele foarte puternice de la BMW X1 asigură o putere de frânare şi o forţă de oprire absolut remarcabile în orice condiţii. În funcţie de motorizare, discurile de frână ale celor patru roţi sunt de dimensiuni diferite şi, în concordanţă cu diferitele modele, puntea faţă dispune de etriere culisante sau cu cadru.

Toate versiunile gamei BMW X1 dispun, standard, de jante de 17 ţoli. O altă caracteristică standard este Tyre Defect Indicator (Indicatorul de defecţiune al pneului), în timp ce pneurile runflat permit conducătorului să ruleze până la cel mai apropiat atelier chiar şi după pierderea completă a presiunii.

Caroseria deosebit de fermă şi rigidă la torsiune este bazată pe tehnologia inteligentă utilizată de BMW pentru construcţii care foloseşte, alături de alte materiale, oţel dur şi foarte dur acolo unde este necesar. Atât alegerea materialelor, cât şi aranjamentul şi geometria diferitelor bare de susţinere, a elementelor de suport al sarcinilor şi a ranforsajelor contribuie la asigurarea siguranţei maxime în cazul unei coliziuni, alături de masa redusă şi cel mai ridicat standard posibil al agilităţii pe drum. Forţele ce acţionează asupra caroseriei în cazul unui accident sunt disipate prin suporţii motorului şi ai suspensiei către diferitele căi de sarcină, totul pentru a se evita sarcinile extreme, ce acţionează asupra elementelor individuale de structură, şi o posibilă deterioare a celulei pasagerilor.

În cadrul gamei BMW X1, nu doar airbagurile frontale şi laterale, ci şi cele tip cortină din lateral oferă o siguranţă superioară atât în faţă, cât şi în spate. În acelaşi timp, BMW X1 dispune de centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte la toate locurile, cu limitator de forţă şi pretensionare la scaunele faţă. Sistemul ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii este disponibil standard la locurile din spate. Toate sistemele de protecţie sunt gestionate de o unitate electronică centrală de siguranţă.

Luminile pentru timp de zi oferite standard, farurile cu bixenon disponibile ca opţiune
Disponibil standard la gama BMW X1, farurile duble rotunde înglobează şi funcţia de lumini pentru timp de zi. Farurile cu bixenon, ce includ lumini de poziţii şi pentru timp de zi sub forma inelelor coroană atât de specifice pentru modelele BMW, sunt disponibile ca opţiune, combinate cu conductori de lumini LED la stopuri, care furnizează o impresie deosebit de puternică a designului de forma literei L.

Pe lângă asistarea fazei lungi şi sezorul de ploaie, BMW X1 dispune, tot opţional, şi de faruri adaptive, care iluminează drumul sub unghiul cel mai potrivit, urmând direcţia şi poziţia roţilor faţă. Stopurile adaptive la frânare oferă celor care vin din spate o avertizare clară atunci când se frânează în situaţii de urgenţă.

Opţionale: funcţionale, inovatoare, sofisticate.

Calităţile condusului de zi cu zi, plăcerea de a conduce şi confortul călătoriei oferite de BMW X1 pot fi sporite şi mai mult de opţionalele sofisticate. Şina pentru acoperiş, pachetul special de stocare şi sistemul de tractare cu bilă ce poate fi detaşată reprezintă capacităţi suplimentare de transport. Sarcina maximă de tractare a gamei BMW X1 este de 2.000 kg (BMW X1 sDrive20d, BMW X1 xDrive 18d şi BMW X1 sDrive18d: 1.800 kg).

Caracteristici cum ar fi scaunele sport, încălzirea scaunelor, aerul condiţionat automat, pachetul de lumini şi acoperişul panoramic oferă calităţi optime pentru personalizarea interiorului şi crearea unei ambianţe unice, individuale. Sistemul audio oferit în echiparea standard dispune nu doar de şase difuzoare şi CD player, dar şi de port AUX-In pentru conectarea unor surse externe de muzică, cu opţiunea de a integra un MP3 player şi alte medii de date prin intermediul interfaţei USB în sistemul de entertainment al automobilului. Calitatea supremă a sunetului este furnizată de sistemul HiFi profesional Pro Logic 7.

În combinaţie cu sistemele de navigaţi Business, respectiv Professional, BMW X1 dispune de cea mai nou generaţie BMW iDrive, ce include un controller şi butoane de selectare directă pe consola centrală, butoane favorite sub unitatea de control a radioului şi afişaj de control ce măsoară 6,5 ţoli (16,75 cm) sau 8,8 ţoli (22,35 cm). Acesta din urmă prezintă şi imagini de la camera pentru mersul înapoi, altă facilitate disponibilă opţional, care serveşte, pe lângă Park Distance Control (Controlul Distanţei de Parcare) – tot opţional – cu senzorii săi de precizie, la o parcare şi manevrefacile.

Conducătorii unui BMW X1 echipat cu sistem de navigaţie au opţiunea de a utiliza apelarea vocală şi interfaţa Bluetooth pentru telefoanele mobile sau pentru conectarea terminalelor Smartphones cu funcţiile lor de muzică şi comunicare.

Experienţă unică a condusului, eficienţă fără egal
BMW X1 este primul automobil premium de acest gen în segmentul compact. Într-o manieră unică, conceptul gamei BMW X1 combină multe cerinţe ale unei maşini compacte moderne în ceea ce priveşte funcţiile superioare cu beneficiile unei calităţi remarcabile şi cu plăcerea unei experienţe emoţionale a condusului.

Încă o dată, BMW, prin puterea inovatoare şi prin sentimentul bun pentru dorinţele oricărui tip de client, deţine poziţia de lider al pieţei. "Ca orice model BMW X, BMW X1 marchează accesul într-un segment nou, foarte bine definit, al pieţei", declară Dr. Klaus Draeger, director de dezvoltare în cadrul BMW AG şi membru al Consiliului Director. "Prin întregul proces de dezvoltare, obiectivul nostru principal cu gama BMW X1 a fost să oferim o experienţă unică a condusului în clasa compactă şi o eficienţă fără egal în întregul segment al modelelor BMW X."

Lansarea în România se va face o dată cu debutul mondial, noul BMW X1 urmând a fi disponibil în showroom-uri în ultimul trimestru al acestui an. Preţurile urmează a fi comunicate la o dată ulterioară.

BMW X1 este produs la uzina BMW din Leipzig, acolo unde noul model X va fi asamblat pe aceeaşi linie ca şi versiunile sedan (trei uşi), coupé şi cabriolet ale gamei BMW Seria 1. Această uzină foarte modernă, unde se produce şi BMW Seria 3 Sedan, se evidenţiază pin flexibilitatea superioară, metodele inovatoare de asigurare a calităţii şi tehnologiile de producţie ce protejează mediul.

Un succes iminent?După ce a organizat un drive-test internaţional (impresii de la acesta pot fi citite în noul număr al revistei Promotor) în care maşina a rămas camuflată iar ziariştii au avut interdicţia de a fotografia interiorul, BMW a lansat în sfârşit o super galerie foto şi o serie de informaţii despren noul X1.

 

Producătorul german a decis să concureze şi în segmentul SUV-urilor compacte, direct cu Toyota RAV4 şi Volkswagen Tiguan, noul X1 venind în această clasă pentru a crea deja un segmenet premium.

Aspect dinamicPrezentat iniţial la Salonul Auto de la Paris de anul trecut sub forma lui Concept X1, noul BMW X1 nu ne pregăteşte prea multe surprize în materie de design, nici exterior, nici interior. Totul pare familiar.

Construit pe platforma tehnică oferită de Seria 3, BMW X1 se apropie totuşi ca dimensiuni de X3, fiind cu doar 11 cm mai mic, cu o lungime totală de 4,454 metri. În portbagaj capacitatea totală poate fi mărită de la 420 la 1350 de litri atunci când bancheta spate este rabatată.

Lansarea va avea loc în toamna acestui an, cu patru motoare, şi în premieră pentru gama X, va exista posibilitatea unei transmisii doar pe roţile din spate. Varianta diesel de 2.0 litri va avea 143, 177 sau 204 CP, singurul benzinar disponibil la lansare fiind un 3.0 litri de 258 CP, urmând să fie acompaniat în viitor şi de propulsoare cu patru cilindri.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide