În ciuda crizei financiare, anul 2009 a pornit sub auspicii pozitive, datorită programelor de stimulare demarate de pieţele vestice, de are constructorul a profitat din plin prin exporturri. La Geneva, Dacia a mai demonstrat o dată că la capitolul concepte stă foarte bine, etalând Duster, un prototip foarte futurist ce prefaţează un viitor SUV. La Salonul de Barcelona, Dacia a lăsat impresia că îl va arăta în premieră mondială, da de fapt a fost vorba de versiunea cu valenţe de crossover a lui Dacia Sandero.
Sandero Stepway este prima tentativă de acest fel, dar nu cea finală, Dacia testând pe România un model puternic camuflat, ce pare a fi viitorul SUV. Cel mai probabil acest automobil va fi lansat la Salonul Auto de la Frankfurt. De asemenea, se mai pregăteşte un monovolum şi o berlină de clasă medie. O altă noutate, este introducerea motorului Diesel pe Dacia Sandero, ceea ce face din hatchback, cel mai economic automobil Dacia.
Bilanţul celor 10 ani se poate lista astfel:
· peste 1,5 miliarde de euro investiţii la Dacia ·
· peste 130 000 locuri de muncă în România depind de activitatea Grupului Renault
· aproape 5 milioane de ore de formare pentru salariaţi, din care 4 milioane numai la Dacia
· peste 1.320.000 de maşini produse (între 1999 şi 2009)
· peste 1.400.000 de motoare, peste 1.550.000 de cutii de viteze şi peste 1.520.000 de seturi de transmisii produse (între 1999 şi 2009)
· peste 80% din producţia actuala – 5 modele – exportată în aproape 60 de ţări şi teritorii din întreaga lume.
· peste 2.610.000 m3 de colecţii CKD expediate în ultimii 5 ani, spre 8 uzine de pe 4 continente.
· peste 400 milioane euro plătiţi sub forma de taxe şi impozite la bugetul de stat, din care 100 milioane Euro în 2008
· cea mai densă reţea din România, formată din 70 de parteneri Dacia şi 44 Renault; 99 de showroom-uri Dacia şi 61 Renault în toată ţara.
· Cifră de afaceri reprezentând 2% din PIB României.
· Automobile Dacia SA – locul 3 în clasamentul companiilor din România ca cifră de afaceri în 2007
· 17,5 milioane euro investiţii în protecţia mediului
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult