Renault Logan nu a avut succesul scontat în India, prin urmarea
francezii, împreună cu cei de la Mahindra, vor tăia, nu bugetele,
ci din lungimea Logan-ului. Conform
dnaindia.com, versiunea special croită pentru piața din
India, va fi scurtată cu aproape 20 de centimetri pentru a măsura
sub 4 metri. Imaginea cu modelul Logan, pe care l-am văzut
cu ceva vreme în urmă, cu portbagaj tăiat revine astfel în
actualitate, mai multe siteuri din India speculând că modificarea
va surveni chiar așa, ba chiar unele dintre canalele media prezintă
un trucaj prost făcut ca și prima imagine reală (vezi
atașament).
Ne-am întrebat de ce ar face așa ceva și am descoperit că în
India există taxe mai mari pentru mașinile care măsoară peste 4
metri, care fac din Logan un model nu foarte low-cost în raport cu
concurența. O reducere a lungimii va avea ca efect o scădere a
prețului cu 10%, ceea ce ar poziționa și mai accesibil Logan.
În plus, anumite greșeli de proiectare care au nemulțumit
clienții vor fi remediate. Un exemplu reclamat de indieni sunt
ștergătoarele care sunt adaptate pentru o mașină cu volan
pe stânga și nu pentru una cu postul de conducere pe partea
dreaptă. Indienii consideră, de asemenea, că valoarea
preț/prestație a Loganului este mai slabă decât la concurența
reprezentată de Maruti Swift Dzire, Tata Indigo,sau Ford Ikon.
Inițial Carlos Ghosn s-a opus schimbărilor de platformă doar
pentru o singură piață, dar eșecul recent se pare că l-au făcut să
ia în considerare măsuri drastice, cum ar fi reducerea lungimii. Îl
știm destul de incisiv când vine vorba de costuri și eficiență, dar
nu credem că este posibil să apeleze doar la fierăstrău și ruletă
pentru a face modelul pe care alții îl insinuează.