În 2010, Volkswagen lansa pe piaţa auto din Rusia modelul VW Polo Sedan, care în restul Europei nu este oferit la vânzare, deoarece constructorul german are în gamă un model suficient de atractiv pentru familişti: sedanul Volkswagen Jetta (cunoscut şi ca ”Golf-ul cu coadă”).
Pe de altă parte, pe plan european domeniul maşinilor mai accesibile este acoperit cu mai mult succes de marca de buget Skoda, care a lansat recent berlina sub-compactă Skoda Rapid, care poate fi considerat un rival serios al lui VW Polo Sedan.
Ieşind, însă, de pe Bătrânul Continent, lucrurile se complică puţin. Deoarece Volkswagen Polo Sedan este vândut pe piaţa indiană ca… Skoda Rapid! Practic, Rapid-ul indienilor e doar un VW Polo Sedan cu altă siglă, neavând nici un fel de legătură cu Rapid-ul european.
Mergând la vecinii indienilor, descoperim că Volkswagen Polo Sedan este oferit şi pe piaţa auto chineză, dar, chiar dacă îşi păstrează sigla VW, numele este altul: Jetta. Adică numele familistei de clasă superioară care este vândută în Europa…
Nu am terminat cu exemplele din China: cel mai bătrân model VW care se mai producea în China până acum câteva zile era venerabilul Volkswagen Santana. Ei bine, acesta va fi înlocuit cu o generaţie complet nouă, construită de partenerii FAW-VW şi Shanghai-VW.
Şi acum, ghiciţi ce model se află, de fapt, la baza noului VW Santana din China. Vă spunem noi: Skoda Rapid. Nu versiunea indiană (care e, de fapt, un Polo Sedan), ci versiunea europeană, care va primi uşoare modificări de imagine şi, evident, sigla VW.
Iată, aşadar, cele mai recente exemple de ”permutări” ale platformelor tehnice şi ale denumirilor modelelor în cadrul grupului Volkswagen, ceea ce explică în mică parte succesul pe care compania germană o are la nivel mondial.