Inginerii companiei Delphi au lucrat la un propulsor, care cel puţin în teorie este cu 50% mai eficient. Noul motor va rivaliza cu unităţile de putere hibride, dar va avea o masă mai mică şi costuri mult mai reduse. Harry Husted, inginerul şef de la Delphi, susţine că primele simulări pe calculator au arătat că motorul va fi cu cel puţin 50% mai eficient decât un propulsor clasic.
Noul motor pe benzină va avea un ciclu de funcţionare asemănător cu cel al unui diesel. În unităţile de putere convenţionale arcul electric generat de bujie aprinde amestecul aer-combustibil, în timp ce într-un motor diesel, amestecul se autoaprinde datorită temperaturilor foarte mari generate de cursa de comprimare, fiind astfel mult mai eficient. Până acum nu s-a putut realiza un motor pe benzină care funcţionează asemănător cu un diesel, deoarece aprinderea nu putea fi controlată.
Inginerii americani au dezvoltat un sistem avansat de control al supapelor şi al injectoarelor. Acesta controlează foarte precis cantitatea de aer şi combustibil care intră în cilindru pentru realizarea arderii, eliminând astfel problema detonaţiilor nedorite. Din păcate, compania americană nu a dat prea multe detalii, dar susţine că a reuşit să construiască un propulsor cu un singur cilindru care funcţionează pe acest principiu.
În prezent, inginerii americani lucrează la un motor mai avansat, care va fi pus la teste în a doua jumătate a acestui an. Harry Husted susţine că acest tip de motor va fi mai eficient şi mai puternic decât un diesel obişnuit, dar va avea un caracter asemănător. De asemenea, noul propulsor va avea costuri de producţie mult mai mici decât un diesel. Compania Delphi susţine că acest tip de motorizare va intra pe piaţă undeva în jurul anului 2020.