Urmaşul lui Suzuki Samurai, denumit pe piaţa europeană Suzuki Jimny, a fost lansat în 1997, la Salonul Auto de la Tokyo, reprezentând o evoluţie foarte mare faţă de micul şi spartanul Samurai. În 2005, Jimny a trecut printr-un facelift destul de important, cu modificări estetice, o nouă planşă de bord şi noi motoare, iar în 2009 a mai avut deptul la mici intervenţii, ca să rămână fresh.
După 15 ani de existenţă şi după conceptul XA Alpha prezentat la salonul auto indian la începutul acestui an, mulţi se aşteptau la o generaţie nouă Jimny. Iată, însă, că japonezii nu vor să renunţe prea uşor la actualul Jimny, care are dreptul, în al 15-lea an de existenţă, la un nou facelift.
Principala modificare ţine de grila motorului, cele şase elemente verticale fiind mult mai bine scoase în evidenţă acum, iar Jimny se depărtează de imaginea de „bombonică”, devenind ceva mai serios. Capota are şi ea alte nervuri, iar spoilerul frontal este redesenat, fiind eliminate fantele laterale, în timp ce farurile de ceaţă sunt repoziţionate, fiind mai bine protejate de eventualele lovituri.
Practic, sunt principalele modificări pe care le aduce acest facelift de 2012, interiorul lui Jimny rămânând neschimbat, cu aceeaşi planşă de bord, aceleaşi butoane şi aceleaşi idei de ordin practic. Din punct de vedere tehnic se remarcă renunţarea la motorul diesel 1.5 dCi, de origine Renault, în ofertă rămânând doar micul 1,3 pe benzină, care oferă 85 CP.
De asemenea, rămân în continuare valabile cutia manuală cu 5 trepte şi sistemul de tracţiune integrală nepermanentă, având cutie de transfer. Noua versiune Suzuki Jimny facelift 2012 urmează să fie lansată în mod oficial în Europa cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, când vom afla şi preţurile.