Elio Motors P4 nu e tocmai o maşină în adevăratul sens al cuvântului, având doar trei roţi şi două locuri în tandem. E, mai degrabă, o ”aproape maşină”, la fel ca, de exemplu, Renault Twizy.
Mai corect ar fi să spunem despre Elio Motors P4 că e cam juma’ de maşină…
Spre deosebire de Twizy, Elio Motors P4 nu se bazează pe un motor electric, nici măcar pe un sistem hibrid. Ci pur şi simplu pe un foarte simplu motor cu ardere internă, alimentat cu benzină: un banal trei cilindri de 0,9 litri, care dezvoltă 55 CP. Care e cuplat la o foarte simplistă cutie de viteze robotizată, cu 5+1 trepte.
Marele avantaj al lui P4 este lăudat ca fiind consumul: în regim de autostradă, maşina americană e creditată cu 84 mpg (adică 2,8 litri/100 km), iar în regim urban consumul ar fi de 49 mpg (adică 4,8 litri/100 km). Deci putem spune că Elio Motors P4 consumă, în medie, sub 4 litri/100 km, autonomia maximă ajungând la 1.000 km!
Cine are de gând să comenteze despre aspect, să ia aminte la consum: 2,8 litri/100 km pe autostradă şi 4,8 litri/100 km în oraş. Ei?
Nu e neapărat un consum mediu nemaipomenit pentru un motor pe benzină atât de nepretenţios. Însă e un consum excelent dacă aducem în discuţie preţul lui Elio Motors P4: doar 6.800 USD. Ceea ce se traduce în circa 4.900 de euro.
Asta în condiţiile în care P4 nu e un vehicul spartan, ci vine cu minimul necesar din punct de vedere al confortului, dar mai ales cu un pachet de siguranţă care promite un calificativ de 5 stele la testele de siguranţă americane.
Fanii dieselului nu au rămas impresionaţi de consum? Ce ziceţi de preţ: doar 4.900 de euro!
Iar cei sceptici ar trebui să ştie că, până la această dată, compania Elio Motors a primit peste 10.000 de comenzi pentru modelul P4. Care poate deveni, nu doar în SUA, o alternativă extrem de tentantă pentru utilizarea cotidiană. Cel puţin aşa încearcă să ne convingă următorul video: