VW See-Golf (1983) era bazat pe un Golf I Cabrio, cu un motor de 150 CP. Dispunea de două platforme plutitoare hidraulice şi de al doilea sistem de propulsie pe apă. Şi de o ancoră!
VW Golf Pikes Peak (1986). Avea două motoare de VW Polo, de câte 250 CP fiecare, iar pilotul Jochi Kleint a ieşit pe locul 4 în competiţia Pikes Peak din 1986. În 1987, puterea totală a urcat la 652 CP, dar ruperea suspensiei a dus la abandonul lui Kleintâ
VW Golf A59 (1993). Prototip de maşină de curse pentru WRC, trebuia să fie produs într-o ediţie limitată pentru şosea la un preţ de 80.000 de mărci germane. Avea un motor turbo de 2,0 litri de 275 CP, un eleron inedit şi tracţiune integrală
VW Golf GTI W12 650 (2007) a fost conceptul unui super-Golf, prezentat cu ocazia Worthersee Meeting. Modelul avea un motor W12 biturbo, de 6,0 litri, cu 650 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm, promiţând o viteză maximă de 325 km/h
VW Golf Country (1989) a fost botezat ”Golf-ul de teren”, fiind bazat pe Golf II şi având modificări multiple pentru a-i conferi maşinii abilităţi offroad: gardă la sol foarte mare, tracţiune integrală, bull-bar sau scuturi pentru motor şi transmisie. A fost produs în circa 7.000 de exemplare (modelul din imagine e accesorizat de tunerul Kamei)
VW Golf Harlequin (1996) a fost o idee interesantă de marketing: pur şi simplu aceste maşini aveau panouri de caroserie vopsite diferit, rezultatul fiind o… maşină-clovn. Culorile disponibile erau albastru Chagall, galben Ginster, verde Pistachio şi roşu Tornado.